Villa de Leyva

Buenas tardes!
 
Jag sitter just nu i en soffa med en spinnande kattunge i knät ute i en liten by kallad Villa de Leyva. Byn ligger ungefär fyra timmar med buss utanför Bogotá och det kan nog vara den mysigaste platsen jag varit på. Det känns som om jag är hemma på landet när jag blundar och hör korna som råmar, fåglarna som kvittrar och regnet som droppar på taket. Åh. Det känns precis som hemma. 
 
Vi bor på ett mysigt litet hostel tillsammans med en handfull människor ifrån England, USA och Israel. Här tvättas kläderna för hand på ett litet stenbord så att man får gnugga dem rena och sedan hänga dem mellan lime-träden så att de får torka i solen.
 
 
 
 
Hanna lava sus ropas
 
 
Vårt hostel ägs utav en kvinna som endast talar spanska. Hon pratar sakta så att man förstår och hon är så väldigt, väldigt mysig. Hon kallar en för "mi amor" och pussas och kramas så fort hon ser en på morgonen. Här finns också  väldigt många katter och jag som aldrig varit ett särskilt stort fan utav dessa djur börjar ändå tycka om dem. De är så gosiga och det kommer ofta en katt och lägger sig i knät för att kela eller leka så fort man sätter sig ner. Jag har svårt att inte gosa med dem så nu sitter jag här med utslag över armar och hals, samt rinnande näsa och kliande ögon, men det känns värt det på något sätt. 
 
 
 
 
 
 
Själva Villa de Leyva är så himla vackert, som sagt. Det känns som taget ur någon europeisk småstad med många små mysiga gator och hus med väldiga berg i bakgrunden. Idag har det varit riktigt varmt så jag invigde mina nya shorts när vi begav oss ut på upptäcktsfärd. Vi gick och fikade på ett litet café, promenerade på alla mysiga gator, köpte ett par smycken och bara njöt av alltihop. Vi bokade även in hästridning tills imorgon, det ska bli väldigt spännande, jag som endast ridit två gånger. Men jag är superexalterad! 
 
 
 
 
Louise Blekfis 
 
När vi kom hem kände vi oss sugna på potatismos, så det fick bli vår middag. Potatismos med chorizo och sallad. Heeeelt okej. Vår diet är ganska så mycket roligare och mer varierad nu än när jag var i Australien då jag levde på nudlar och godis. 
 
 
 puré de papas
 
 
Det var allt för mig just nu. Ska mysa vidare med kissen och ta en kopp te. Ska göra ett nytt inlägg om Bogotá sen också när jag får tid, det har jag helt glömt.
iHasta luego!
 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback