Hästridning

Hej!

Tänkte ta och berätta om en härlig dag jag hade för ett par dar sen, minns inte när det var för dagarna har en förmåga att flyta ihop i mitt huvud och tiden går så himla fort. Det var i alla fall i lilla byn Villa de Leyva. Det är jättefin natur där runtomkring och de erbjöd olika saker man kunde göra. Vi valde att ge oss ut på en liten ridtur. Eller liten och liten, vi var ute och red i totalt fyra timmar (dock ungefär två timmar på hästryggen). Det var så otroligt vackert och härligt att rida med en utsikt över vackra berg och ändlösa slätter. Det här var den första ridturen jag gjort utan att någon gått bredvid och hållit i tyglarna och jag måste säga att det gick ganska bra ändå. Min häst, Marcello, var väldigt självgående och lätt att ha att göra med, förutom när man ville att han skulle trava saktare. Han skulle alltid vara först, om någon kom travande lite smått bakom så ökade han takten och om någon försökte ta sig förbi bredvid oss så trängde han bort dem. En riktig liten vinnarskalle kan man väl säga, och ja, jag hade väl ingenting emot att alltid vara först, tyckte om när det gick fort, bäst var det att galoppera!

 

 Utsikt ifrån hästryggen

 

På vägen stannade vi på ett fossilmuseum med endast havsfossil, varav två stora från en chronosaurus, om jag inte minns fel.

 



 

 

Vi stannade även på ett litet ställe där de byggt ett hus utav lera som var både häftigt och fint med mosaikdetaljer och det såg ut som taget ifrån Fred Flinta. Det fanns små roliga figurer man kunde köpa där, varav en var den här lilla filuren. Söt!

 



 Fred Flinta huset

Vi stannade även på ett mysigt litet ställe med grönblått, genomskinligt vatten. Det såg så härligt ut och man var så sugen på att doppa sig för solen gassade på som bara den, fast det gjorde vi inte. Utan vi stannade där ett tag, tog lite fina bilder med bergen i bakgrunden, filmade lite och montamos en los caballos a veces.

 




Vi hade ont i tre dagar efteråt och kunde knappt sitta ner men det var helt klart värt det!

Väldigt, väldigt fin dag precis som alla andra dagar på det lilla smultronstället Villa de Leyva. Jag tänker att jag vill bo på ett liknande ställe när jag är rynkig och gammal, världens mysställe!

 


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback