Estoy en Colombia

Hola mis amigos! 
 
Nu är jag äntligen framme i Colombia. Det var en relativt tuff resa med fantastiskt lite sömn. Jag sov ungefär två utav de trettio timmarna jag reste, men det kommer vara SÅ värt det när det är sovdags om ett par timmar!!!
 
Jag mötte upp min kära lilla Hannibunni på flygplatsen och vi tog en taxi mot vårt nya hem för de närmsta dagarna, Fatima Hostel. Eftersom Hanna bara sovit i en timma inatt då hon haft en avskedsfest med sina amigos och jag ville slippa så mycket jetlag som möjligt så bestämde vi oss att istället for att däcka i sängarna så gick vi ut för att upptäcka staden Bogotá.
 
Det är väldigt härligt här måste jag säga, gatorna kryllade av människor och det var musik i vartenda gathörn. Sen var det någon demonstrering, eller något annat på gång, som vi inte förstod mycket av mer än att det antagligen var anledningen till att det fanns tjugo poliser åt vilket håll man än tittade. Ingenting farligt dock, alla verkade vara på härligt humör, så också vi trots vår extrema trötthet som kändes av lite då och då. Vi strosade runt och tog in hela staden, folket och besökte en liten mysig marknad. Vi tog oss även tiden till att planera hur vi ska spendera vår nästkommande vecka. Än så länge har vi bestämt att vi ska besöka en hel del muséum, shoppa, åka upp på ett berg för att få en vacker vy utav staden, besöka en liten by och rida på hästar samt tälta med lite folk i staden Medellín.
 
Nu är klockan nästan sju på kvällen här och jag har inte sovit någonting nu på dan. Starkt jobbat. Vi ska ta och laga lite mat nu, nudlar med tonfisk, stekt lök och morötter - en riktig klassiker sen Australien-tiden. Nu blir det dock även knäckebröd (medtagen från Sverige på hannas begäran) och advokadosallad till det. En liten uppgradering kan man väl säga. 

Chiao muchachos
 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback