ACHTUNG!

 
Jag sittligger just nu i skönaste stolen på en fantastisk flygplats i Frankfurt. Det första tyska ordet jag kom att tänka på var achtung, jag tror det betyder ”se upp/observera” eller något liknande, minns inte riktigt, tyskan är inte på topp.

Anyway, första flyget gick väldigt bra, hittade lätt på mini-landvetter och efter en skön resa med en del turbulens så var vi helt plötsligt framme. Och jag menar verkligen plötsligt, det här ”Good afternoon ladies and gentlemen, we are now approaching Frankfurt airport …. Thank you for flying with Lufthansa” kom som en ren chock, jag trodde att vi bara hade flugit i möjligtvis tjugo minuter men tydligen hade det redan gått 1 ½ timma. Jag var väl helt fascinerad av alla fluffiga sockervaddsmoln och den sköna kittlande känslan av turbulensen så att tiden bara flög förbi (hehe).

Är väldigt nöjd just nu måste jag säga, älskar flygplatser och att flyga. Och den här flygplatsen alltså, så härlig! Jag har gått runt i flera timmar och bara myst, tittat och lyssnat på människor, fönstershoppat, druckit halvblaskigt gratis-kaffe för att hålla mig vaken tillräckligt länge för att inte bli alltför jetlaggad etc. Saker man gör på en flygplats. Jag gick förövrigt runt i kanske två timmar innan jag insåg att hur jag än gick så var jag kvar på terminal A. Och jag skulle till C. Efter att ha gått ändlösa steg fram och tillbaka och inte fattat var man skulle svänga av någonstans så försökte jag följa C-skyltarna riktigt noggrant. Följde dem med blicken och var nära på att gå in i saker gång på gång, men banne mig om jag skulle missa avfarten igen. Jag kom fram till en hiss till slut, åkte upp två våningar och var framme på en öde plats. Jag trodde att jag hade kommit fel, personalen sneglade lite på mig men jag följde skyltarna till en ännu mer öde plats. Helt plötsligt kom en tågliknande sak och jag gick på. Vips så hade jag kommit till rätt plats. Hur stor måste inte den här flygplatsen vara om man behöver ett tåg för att komma till en annan terminal? Älskar det.

Så ja, resan hittills har gått bra och klockan 21.50 lyfter nästa plan mot Panama med ett litet stopp i Santo Domingo. En 14,5 timmars resa, men jag är exalterad, älskar långa flygresor, man blir så väl omhändertagen med natt-kit, ändlösa filmer, dricka, mat i söta förpackningar och nattsnacks. ÅH, längtar nästan lite. Det enda som är negativt är att jag antagligen kommer att ha en fönsterplats, men det är ju ändå helt OK, kan ju inte klaga.

Nä, nu ska jag gå och köpa mig en bok eller en tidning, har lite euro att spendera!

I brist på andra bilder får ni här ett utav mina många mästerverk i paint - paradelefanten.



AUF WIEDERSEHEN!


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Va skönt att allt ha gått bra!! Du är lite tokig som tycker att det är så skoj med långa flygresor ;) Gillar elefanten skarpt! Va rädd om dig, älskar dig<3

2013-05-17 // 09:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback