Flygbiljett bokad / Turkiet

Nu är min enkelbiljett till Colombia äntligen bokad!! Det känns fantastiskt roligt samtidigt som det känns väldigt skrämmande. Om knappt fem veckor kommer jag att påbörja min 27h långa resa till Sydamerika där jag kommer att stanna i tre, fyra månader. Det skrämmande med det är ju det faktum att jag ska resa och bo själv i ungefär ¾ utav den tiden. Jag har aldrig åkt själv någonstans och helt ärligt vet jag inte hur jag kommer att klara av det. Jag hoppas att min spanska utvecklas snabbt, att jag hittar en bra volontärplats och att jag träffar lite härligt folk så att jag inte blir alldeles ensam. Jag hoppas på det bästa helt enkelt!

 

Det är mycket att tänka på när man väl kommit till landet, men det är nog ännu mer man måste hinna göra innan man åker dit. Jag har gjort en lång to do-lista på allt som måste fixas innan jag väl sätter mig på planet, jag har dock inte lyckats kryssa för särskilt mycket på den ännu. Men de viktigaste punkterna såsom flygbiljett och vaccination är nu klara, alltid något! Eller ja, vaccinationen är nästan förprickad, ska ta en till spruta om en månad. Det blir en del sprutor när man åker iväg under en längre period, Hepatit A, Hepatit B, Tyfoidfeber och Gula febern var de saker som man behövde bli vaccinerad mot, men gula febern sprutan tog jag för två år sen när jag skulle till Ghana så den slapp jag, men det blev totalt tre sprutor. Skönt..

På tal om Ghana, jag tänkte ta och redovisa lite utav mina tidigare resor som har betytt väldigt mycket för mig. Jag tror att jag får dela upp dem i var sitt inlägg, men vi börjar lite smått med Turkiet.

 

 





 
 

Det här var den första utlandsresan jag gjorde utan familjen. Min kompis Johanna och jag åkte iväg en vecka till Alanya, Turkiet där vi solade, badade, fick smärre brännskador, umgicks med svårtolkade danskar, klättrade upp på ett berg och hade en fantastiskt bra tid tillsammans. Det kändes stort och lite skrämmande att åka iväg själva och ha ansvar för att allt gick bra, men det var inga som helst problem och vi hade riktigt kul tillsammans. 


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback